czwartek, 25 sierpnia 2011

Alior Bank i przetwarzanie danych osobowych

Postanowiłem dziś pożegnać się z Alior Bankiem, po tym, gdy w marcu br. skorzystałem z możliwości darmowego przygotowania PIT-a za zeszły rok w jednym z oddziałów tej instytucji (polecam mój artykuł: Brak ochrony danych osobowych w Impel HR Service), a co wiązało się z wyrażeniem zgody na przetwarzanie moich danych osobowych, czyli m. in. na e-maile i telefony od pracowników z nowymi "super" ofertami. W moim "ulubionym" punkcie obsługi klienta udało mi się jedynie od ręki zablokować zgodę na kontakt ze strony banku, ale nadal, zdaniem Bankiera Klienta Detalicznego, moje dane są przetwarzane przez jego pracodawcę.

Niestety, nie mogłem przy okazji mojej wizyty złożyć dyspozycji do zaprzestania przetwarzania wszelkich danych, związanych z moją osobą. Doradca stwierdził, że muszę napisać pismo do centrali, aby coś takiego zrealizować. Na moją prośbę o wzór tego typu dokumentu dowiedziałem się, że takiego nie ma, a co więcej, nie wiadomo, co powinien dokładnie zawierać, aby bank nie miał żadnych przeciwwskazań, aby takie polecenie wypełnić.
Przyznam, że mam wrażenie, że pracownik oddziału nie chciał mieć w statystykach na swoim koncie o jednego klienta mniej. Nie bez podstaw określam siebie jako klienta Aliora, gdyż przy okazji mojej wizyty ws. przygotowania PIT-a, jak i dziś, otrzymywałem do podpisania dokument, nazwany Kartą Klienta, gdzie zależnie od sytuacji, były wpisane różne dyspozycje aktualnie procesowane, sygnowane moimi danymi, choć nie posiadam ani jednej usługi związanej z "wyższą kulturą bankowości" :\

Takie akcje, jak możliwość bezpłatnego przygotowania PIT-a, czy obecna, polegająca na możliwości opłacenia w oddziale rachunków, bez opłat za wykonanie przelewu, mają z pewnością na celu wspomóc budowanie bazy danych potencjalnych klientów, więc kwestia przetwarzania danych jest bardzo ważna i nie chciałbym, aby Alior mógł te dane trzymać w nieskończoność, albo aż do momentu decyzji sprzedaży banku nowemu właścicielowi, który widząc ilu jest takich "klientów", jak ja, w bazie, zdecydował się kupić właśnie Aliora.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Nauczylem sie wiele

Rafał Kozłowski pisze...

Styczność z Aliorem potrafi wiele nauczyć :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...