środa, 16 listopada 2011

Zamykanie kont w Getin Online i Open Online cz. 2 i szablon wypowiedzenia umowy

Po 4 tygodniach wreszcie mogę napisać, że już nie jestem klientem żadnego z podmiotów Getin Holdingu. Dziś zadzwonili do mnie z GetinOnline, celem potwierdzenia chęci zamknięcia konta, a w zeszłym tygodniu taki telefon odebrałem z OpenOnline. Obie rozmowy trwało krótko, ok. 3 minut, a sprowadzały się do potwierdzenia danych osobowych oraz faktu wysłania pisma dotyczącego odstąpienia od umowy ramowej .

Ciekawe jest, że pisma wysłałem przez oddziały w tym samym dniu, prawie o tej samej godzinie, a różnica w dotarciu do jednej centrali, mieszczącej się na ul. Domaniewskiej w Warszawie, i ich przetworzeniu, wynosi 1 tydzień.

Samo fizyczne zamknięcie kont ma potrwać ok. 2 tygodni, ale umowy dla obu tych usług zostały już rozwiązane.

Jako dodatek, na prośbę czytelnika, załączam wzór Oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dla OpenOnline, który pochodzi z płyty cd, którą klienci OO dostają wraz z umową:

"

(imię i nazwisko) …………………….……...……..
(adres) ………………………….……………...…...
            …………………..…….……………….……
(numer PESEL) ……….…………………………...

GETIN NOBLE BANK SA
Biuro Alternatywnych Kanałów Sprzedaży
Ul. Domaniewska 39
02- 672 Warszawa

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Oświadczam, że na podstawie:
- art. 11 Ustawy o kredycie konsumenckim (Dz. U. nr 100, poz. 1081 z 2001 r. z późn. zm.)*
- art. 2 / art. 16 c / Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22 poz. 271 z 2000 r. z późn. zm.) *
- art.18 ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz.U.Nr 169poz.1385 z późn.zm.)*
odstępuję od:
- Umowy ramowej o udostępnienie bankowości telefonicznej i internetowej- witryna Openonline.pl i
wykonywanie czynności bankowych nr …….. zawartej w dniu .…......… z GETIN NOBLE Bankiem SA
w Warszawie.**
- Wyłącznie od następujących Umów produktowych zawartych w ramach Umowy Ramowej:**
……………………………………………………………
……………………………………………………………


…………………………………
(data)
……………………………………..
(podpis Klienta)

* niepotrzebne skreślić

** niepotrzebne skreślić

".

98 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Dzięki za szablon!

Rafał Kozłowski pisze...

Bardzo proszę :)

Anonimowy pisze...

mam tam konto , nie korzystam z niego. Jak myślicie czy warto je zlikwidować?

Rafał Kozłowski pisze...

Napiszę tak, że wczoraj Getin ogłosił zmianę regulaminów, w Getin Online, jak i w Open Online. Generalnie ma ona związek z wprowadzeniem nowej ustawy o kredycie konsumenckim. Z dokumentów bankowych można by wywnioskować, że płatna zacznie być karta kredytowa "Keep it simple". Jeśli jej nie masz, to konto można zostawić otwarte, choć ja osobiście jestem zwolennikiem zamykania nieużywanych rachunków bankowych :)

Rafał Kozłowski pisze...

Dziś zalogowałem się do OpenOnline, i oba konta zostały zdeaktywowane! :) Czekam jeszcze na Getin :(

Rafał Kozłowski pisze...

Dziś odkryłem, że konto w Getinie również jest już nieaktywne! :)

Anonimowy pisze...

Ja również zamierzam zamknąć konto w GO.
Wiem, że jest szablon. A czy można dodatkowo prosić o wystawienie pdf-a z wypowiedzeniem gdzieś w sieci i podanie linka?

Rafał Kozłowski pisze...

Załączam odnośnik do pdf-a:

http://rafalkozlowski.ovh.org/odstapienie_ur-getinonline.pdf

Anonimowy pisze...

Są różnice w danych adresowych Getin tj. oświadczenia z tej strony, w stosunku do http://rafalkozlowski.ovh.org/odstapienie_ur-getinonline.pdf i pytanie, które dane są poprawne?

Rafał Kozłowski pisze...

To zależy, które konto jest zamykane, bo to co jest w treści posta dotyczy Openonline.pl, a w pliku pdf Getinonline.pl , więc oba adresy są poprawne.

SŁ pisze...

A czym różni się zwykły wniosek o zakmnięcie rachunku (ten: http://www.getinbank.pl/files/documents/Wniosek_o_zamkniecie_rachunku_0612.pdf) od tego Waszego?

Rafał Kozłowski pisze...

Wniosek z podanego linku dotyczy jedynie zamknięcia rachunku, a podany przeze mnie wypowiedzenia całej umowy z dodatkowymi usługami.

Anonimowy pisze...

Bardzo dziękuję za informacje i szablony! Próbuję się właśnie "wykaraskać" z konta, które niemal zostało mi "narzucone"..a nigdzie nie mogłam znaleźć oświadczenia o odstąpieniu od umowy, które rzekomo powinno być na stronie.. Obawiam się, że i tak powiedzą, że to za późno, ale będę próbować. Dziękuję w każdym razie za pomoc!

Rafał Kozłowski pisze...

Nie ma za co dziękować :) W przypadku dodatkowych pytań lub innych kwestii zapraszam do korespondencji.

Mateusz pisze...

A pod " nr " mam wpisać nr umowy ramowej?

Rafał Kozłowski pisze...

Tak, dokładnie. "Nr" dotyczy numeru umowy ramowej, którą chcesz rozwiązać.

Anonimowy pisze...

Mozna to wyslac poczta?

Rafał Kozłowski pisze...

Można jak najbardziej wysłać na adres grupy Getin Noble Bank, jest to w zasadzie domyślna opcja (wskazałem ją w tym poście: http://rafalkozlowski.blogspot.com/2011/10/zamykanie-kont-w-getin-online-i-open.html). Natomiast wysyłka przez oddział jest, a przynajmniej była w momencie napisania tego artykułu, drogą nieco mniej oficjalną, dla wtajemniczonych.

Anonimowy pisze...

Po długich poszukiwaniach nareszcie tu znalazłem wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.Dzięki Panie Rafale! Umowa wystawiona 14 grudnia 2012 r. mimo zapisu o oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy tego załacznika nie zawierała. A żeby było śmieszniej, to kurier nie raczył poczekać na mnie i zadowolił się podpisami na mojej umowie mojeej współlokatorki.

Rafał Kozłowski pisze...

Moim zdaniem jeśli współlokatorka nie miała pełnomocnictwa do podpisywania się za Pana, to umowa jest nieważna.

Anonimowy pisze...

Witam mam pytanie. Czy jest możliwe aby samemu zrezygnowac w getin banku z pełnomocnictwa do czyjegoś rachunku? i czy jest na to jakiś wniosek ?

Rafał Kozłowski pisze...

Witam, napisał Pan/Pani w wątku dotyczącym GetinOnline i OpenOnline o pełnomocnictwie dot. Getin Banku, więc nie wiem dokładnie, o umocowanie do jakiego rodzaju umowy i z kim - z którą instytucją, jest mowa oraz której wersji umowy/regulaminu dotyczy zapytanie. Przyjmując, że chodzi o GetinOnline, a nie inny podmiot z holdingu Getin Noble Bank, to zgodnie z Regulaminem otwierania i prowadzenia rachunków bankowych Getinonline dla osób fizycznych
(nie prowadzących działalności gospodarczej) -http://www.getinonline.pl/egetin/doc/GO_Regulamin_ROR_new.pdf, w § 4, pkt 5 jest napisane: "Pełnomocnictwo wygasa z chwilą:
a) śmierci Klienta lub pełnomocnika,
b) upływu terminu, na jaki zostało udzielone pełnomocnictwo, c) odwołania pełnomocnictwa przez Klienta". W takim przypadku to Klient może odwołać pełnomocnictwo. Ni mniej, najlepiej żebym otrzymał skany regulaminu i umowy to wtedy będę mógł udzielić bardziej konkretnej odpowiedzi. W w/w Regulaminie nie ma podanych szczegółów, w jakiej formie klient może złożyć dyspozycję odwołania pełnomocnika, więc może to zapewne być zwykłe oświadczenie woli.

Anonimowy pisze...

Pytałem ostatnio w oddziale banku i usłyszałem że jedynie właściciel rachunku ma prawo odwołać pełnomocnictwo czy to prawda ?

Rafał Kozłowski pisze...

Linijkę wyżej w komentarzu z 14.02.2013 r. napisałem odpowiedz na to pytanie: ""... c) odwołania pełnomocnictwa przez Klienta". W takim przypadku to Klient może odwołać pełnomocnictwo".

Anonimowy pisze...

Witam. A ja chciałbym zlikwidować w openonline ROR (konto doskonałe) oraz umowę na kartę KeepItSimple, ale pozostawić sobie możliwość zakładania lokat on-line. To którą wersję odstąpienia od umowy mam wybrać? Przepraszam za pytanie, ale pogubić się można w tych regulaminach i umowach. Pozdrawiam.

Rafał Kozłowski pisze...

Witam. W takim przypadku odstąpiłbym jedynie od wybranych produktów, czego dotyczy ten punkt pisma o wypowiedzeniu umowy "Wyłącznie od następujących Umów produktowych zawartych w ramach Umowy Ramowej:** ", aby zachować dostęp do bankowości elektronicznej, poprzez którą można otwierać lokaty. Ja np. nie mam już kart ani rachunków w OpenOnline, ale nawet przed chwilą sprawdziłem, że mogę się zalogować i w każdej chwili w zakładce Lokaty, założyć nową lokatę.

Anonimowy pisze...

Witam
Ten druk już nie obowiązuje. Jest nowy nazywa się "wypowiedzenie umowy". Ja wysłałem w grudniu na adres z pisma nie przyjęli mi później na prawidłowy adres napisali, że coś zrobiłem źle. Napisałem o odpowiedź co zrobiłem źle to zadzwonili po 4! tygodniach, że jest nowy druk i mam go przesłać i mi go mailem przesłali. Komunikacja z bankiem dwa słowa MASAKRA I TRAGEDIA. I pamiętajcie o prawidłowym adresie na kopercie:
Biuro Alternatywnych Kanałów Sprzedaży
UP Warszawa 113
Przegródka pocztowa 162
02- 672 Warszawa
a nie tym z druku.

Rafał Kozłowski pisze...

Dziękuję za zwrócenie uwagi. Należy pamiętać, że ten post powstał 16 listopada 2011 r., więc już dawno temu :)

Anonimowy pisze...

Mam pytanko. Jaką opcję wybrałeś jako podstawę na "OŚWIADCZENIU O ODSTĄPIENIU OD UMOWY" GetinOnline do którego zamieściłeś link? Wymienione są trzy ustawy z gwiazdką oznaczającą niepotrzebne skreślić. Chcę odstąpić od umowy ramowej bo po prostu nie chcę mieć już niec wspólnego z GetIn - żadna z wymienionych jako podstawa ustaw mi tu nie pasuje:/

Anonimowy pisze...

Mam pytanko. Jaką opcję wybrałeś jako podstawę na "OŚWIADCZENIU O ODSTĄPIENIU OD UMOWY" GetinOnline do którego zamieściłeś link? Wymienione są trzy ustawy z gwiazdką oznaczającą niepotrzebne skreślić. Chcę odstąpić od umowy ramowej bo po prostu nie chcę mieć już niec wspólnego z GetIn - żadna z wymienionych jako podstawa ustaw mi tu nie pasuje:/

Rafał Kozłowski pisze...

Na skanie dokumentu, który sobie zrobiłem "tak na wszelki wypadek", widzę, że wszystkie 3 opcje pozostawiłem nieskreślone.

Anonimowy pisze...

proszę przesłać na adres kasia_bj@op.pl te WYPOWIEDZENIE UMOWY. Nie jestem w stanie znaleźć tego na stronie Getinu. Chyba skrzętnie takie rzeczy ukrywają :/

Anonimowy pisze...

Witam
Mam taki problem. Założyłam lokatę na start i okazało się, że do tego dołożyli mi ROR i kartę debetową. Nic z tego nie zostało przeze mnie aktywowane (status nieaktywne).
Chciałabym jednak zlikwidować całkowicie profil na getinonline (lokata zakończona). Nie chcę jednak kontaktować się przez infolinię (szkoda mojej kasy). Czy pisemne wypowiedzenie zadziała mimo, że nie jest ono konieczne. Ponoć sama dyspozycja przez infolinię wystarczy.

Rafał Kozłowski pisze...

Witam,

dziękuję za zainteresowanie blogiem.

W mojej ocenie pisemne wypowiedzenie Umowy powinno mieć taki sam skutek prawny, jak dyspozycja złożona telefonicznie.

Anonimowy pisze...

Witam, ja również prosiłabym o druk wypowiedzenia umowy ten najnowszy z getin na dianasad@interia.pl
stary mam na płycie
dziękuję i pozdr

Rafał Kozłowski pisze...

Już wysłałem :)

Anonimowy pisze...

Witam, jak mogę zrezygnować z konta itd. w getinonline jesli nie mam podpisanej umowy ramowej (ma ją przywieźć kurier)? Jeśli można proszę o odpowieź na e-mail : ahisha@op.pl

Rafał Kozłowski pisze...

Witam. Wystarczy takiej umowy nie podpisać. Ja bym jeszcze zadzwonił do banku i odwołał kuriera.

Anonimowy pisze...

Witam,

ja się wkopałem i w openonline i getin online.
Prosiłabym o druk wypowiedzenia umowy ten najnowszy z getina oraz opena jak ktoś może przesłać na kynoo@o2.pl.
Jak dostanę te druki to zamieszczę u siebie na serwerze żeby każdy miał dostęp. Z góry dziękuje :)

Anonimowy pisze...

"Anonimowy pisze...

Witam
Ten druk już nie obowiązuje. Jest nowy nazywa się "wypowiedzenie umowy". Ja wysłałem w grudniu na adres z pisma nie przyjęli mi później na prawidłowy adres napisali, że coś zrobiłem źle. Napisałem o odpowiedź co zrobiłem źle to zadzwonili po 4! tygodniach, że jest nowy druk i mam go przesłać i mi go mailem przesłali. Komunikacja z bankiem dwa słowa MASAKRA I TRAGEDIA. I pamiętajcie o prawidłowym adresie na kopercie:
Biuro Alternatywnych Kanałów Sprzedaży
UP Warszawa 113
Przegródka pocztowa 162
02- 672 Warszawa
a nie tym z druku.
15 marca 2013 11:36
"

A skąd masz ten adres?

Czy nie prościej po prostu udać się do oddziału Getin Bank obsługującego Getin Online i tam złożyć "Wypowiedzenie umowy"?

Anonimowy pisze...

Witam serdecznie, czy ja również mógłbym otrzymać wzór odstąpienia od umowy w getinonline, nie posiadam u nich żadnego rachunku, korzystałem jedynie z lokat.
jacekgl12@wp.pl
Pozdrawiam!

Rafał Kozłowski pisze...

W odpowiedzi na dwa komentarze dot. przesłania pliku informuję, że został wysłany.

Co do adresu: "Biuro Alternatywnych Kanałów Sprzedaży UP Warszawa 113 Przegródka pocztowa 162 02- 672 Warszawa" to np. ja dostałem go w mailowej odpowiedzi z Getinu na moje zapytanie o plik z wypowiedzeniem.

Anonimowy pisze...

Czy można zamknąc konto osobiste w Getin Banku w dowolnym oddziale czy trzeba koniecznie wysyłać pocztą wypowiedzenie?

Rafał Kozłowski pisze...

Jeśli pytanie dotyczy konta w Getin Banku, czyli stacjonarnym Getinie (oddziałowym), to można rachunek zamknąć tam w dowolnym oddziale.

Anonimowy pisze...

Witam serdecznie!
bardzo proszę o przesłanie aktualnego wzoru wniosku o zamknięcie konta w Getin Online.
Mój mail: diavolo21@o2.pl
Dziękuję i pozdrawiam

Rafał Kozłowski pisze...

Witam, przesłałem plik.

Anonimowy pisze...

Witam, uprzejmie proszę o przesłanie mi nowego formularza wypowiedzenia konta na adres ankafee@gmail.com

Rafał Kozłowski pisze...

Bardzo proszę :)

Anonimowy pisze...

Panie Rafale, proszę o nowy szablon wraz z adresem na który go wysłać,
mój mail: misio1024@oi2.pl
Z góry dziękuje

Rafał Kozłowski pisze...

Wysłałem plik na adres w domenie @oi2.pl, jak i @o2.pl

PS. Umieściłem także ten wzór na serwerze:
http://rafalkozlowski.ovh.org/pliki/go_wypowiedzenie_ur.pdf

Anonimowy pisze...

Panie Rafale czy ten nowy wzór obowiązuje również dla Open Fnance?

Rafał Kozłowski pisze...

Nie wiem.

Anonimowy pisze...

Czy wiadomo ile czasu zajmie im zamknięcie rachunku?
Mam potwierdzenie odbioru "Wypowiedzenia umowy" z 28 maja a nadal mogę się logować.

Rafał Kozłowski pisze...

Powinno zająć 30 dni.

Anonimowy pisze...

jak dobrze że to wszystko co tu piszecie znalazłam, założyłam lokatę w GETINONLINE tą na start i Pan konsultant chce mi wcisnąć ROR swobodny, twierdząc że wszystko jest za darmo, nie trzeba regularnych wpływów na konto, wypłata z każdego bankomatu za free tylko po przeczytaniu umowy którą mi przysłał:" 4.
Klient zobowiązuje się do przekazywania na Rachunek
:całości lub części wynagrodzenia za pracę, emerytu
ry lub renty, dochodów wynikających z prowadzonej d
ziałalności gospodarczej (z
zastrzeżeniem, że wpływ musi następować z rachunku
prowadzonego dla Klienta jako przedsiębiorcy w zwią
zku z prowadzoną działalnością
gospodarczą), przy czym wpływ środków na Rachunek,
w wysokości nie niższej niż minimalna określona w p
kt 5 poniżej, musi następować
jednorazowo.
5.
Klient deklaruje, że łączna kwota wpłat na rachunek
nie będzie mniejsza niż _____ złotych miesięcznie" więc nie wiem po co te pkt, karta jest debetowa i nic o niej i jej obsłudze nie ma w tabeli opłat i prowizji ani o sposobie akceptacji przelewów i odpłatność za to. Pozdrawiam

Rafał Kozłowski pisze...

A czy ta umowa dotyczy na pewno konta "swobodnego"?

Anonimowy pisze...

tytuł dokumentu jaki otrzymałam :
UMOWA RACHUNKU OSZCZĘDNOŚCIOWO-ROZLICZENIOWEGO GET
INONLINE
konto z subkontem Skarbonka*
konto Swobodne

ta umowa dotyczy tych kont ale przy nich jest opcja wyboru i zostało zaznaczone przez konsultanta że konto swobodne, jestem z nim umówiona na jutro na rozmowę więc zapytam o co chodzi,z tego co mi powiedział na pierwszej rozmowie to wszystko ma być darmo i dobrze byłoby abym takie konto miała bo wtedy On jako mój opiekun będzie mi mógł zaproponować mi wyższe od standardowego oprocentowanie lokat (mam obecnie lokatę na start).

no i jeszcze inne pkt z umowy:(umowa ma 3 strony
12.
Bank poinformuje Klienta o wprowadzeniu zmian w Tab
eli opłat i prowizji lub w Regulaminie poleceń wypł
aty lub Regulaminie nie później niż 2
miesiące przed proponowaną datą wejścia ich w życie
, podając w informacji przekazywanej Klientowi tę d
atę. Jeżeli przed proponowaną datą wejścia
w życie zmian w Tabeli opłat i prowizji lub w Regul
aminie Klient:

nie zgłosi Bankowi sprzeciwu wobec tych zmian lub n
ie dokona wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmia
stowym, uznaje się, że Klient
wyraził na nie zgodę;
Jeżeli przed proponowaną datą wejścia w życie zmian
w Tabeli opłat i prowizji lub w Regulaminie Klient
:

zgłosił Bankowi sprzeciw wobec tych zmian, ale nie
wypowiedział Umowy ze skutkiem natychmiastowym, Umo
wa wygasa z dniem
poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych
zmian, bez ponoszenia opłat z tego tytułu przez Kli
enta.
Po otrzymaniu informacji, o której mowa powyżej o z
mianach Tabeli opłat i prowizji lub Regulaminu Klie
nt ma prawo do wypowiedzenia Umowy ze
skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia opłat z te
go tytułu. Klient jest uprawniony do zasilania Rach
unku przelewami z banków krajowych i
zagranicznych, przekazywanych w walucie innej niż w
aluta w jakiej prowadzony jest Rachunek. W takim pr
zypadku Klient upoważnia Bank do skupu
walut, zgodnie z obowiązującymi w Banku zasadami ok
reślonymi w Regulaminie.

Anonimowy pisze...

cd:
38.Klient może w każdym momencie trwania Umowy rachunk
u złożyć oświadczenie o jej wypowiedzeniu. Okres wy
powiedzenia Umowy rachunku
przez Klienta wynosi 1 miesiąc. Oświadczenie o wypo
wiedzeniu Umowy dla swej ważności wymaga formy pise
mnej i musi zostać podpisane zgodnie
ze wzorem podpisu złożonym w Banku.
39.
Bank może rozwiązać Umowę rachunku za uprzednim 2-m
iesięcznym pisemnym wypowiedzeniem dokonanym z ważn
ych powodów. Za ważne
powody uznaje się sytuację, gdy:
a)
rachunek nie wykazuje obrotów przez okres 6 miesięc
y (nie licząc dopisywanych odsetek i pobieranych pr
owizji), chyba że Klient wcześniej
uzasadni brak wpływów,
b)
rachunek jest wykorzystywany niezgodnie z przeznacz
eniem,
c)
rachunek jest objęty zajęciem egzekucyjnym.
40.
Od niniejszej Umowy Klient może odstąpić bez podani
a przyczyn, składając stosowne oświadczenie w termi
nie 14 dni od dnia jej zawarcia.
Oświadczenie składa się w formie pisemnej na adres
korespondencyjny Banku. Wzór oświadczenia o odstąpi
eniu stanowi załącznik do niniejszej
Umowy oraz znajduje się w Witrynie internetowej. Kl
ient oświadcza, że został poinformowany przez Bank
o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór
oświadczenia o odstąpieniu.
41.
Klient oświadcza, iż przed zawarciem niniejszej Umo
wy zapoznał się z jej wzorem, Regulaminem poleceń w
ypłaty, Regulaminem oraz Tabelą
opłat i prowizji i wszystkie akceptuje."

Mam wiele pytań albo po prostu szukam dziury w całym -jak się ma te 6 mies braku aktywności z pkt 4 i 5 z wcześniejszego postu
-pkt 41 jak można coś akceptować jak połowy interesujących mnie rzeczy tam nie ma (choćby tylko tabela opłat i prowizji w moim obecnym banku na 3 str a tu tylko 1)

proszę jeszcze powiedz mi, gdzie tu są haki poza tymi które znalazłam, skoro za odstąpienie się nie płaci i wszystko darmo-myślę że podczas rozmowy Pan konsultant na pewno mi to wszystko logicznie i racjonalnie z przekonaniem wytłumaczy :-) bo powiedział że sam ma takie konto i zakładają go głównie studenci i osoby bez regularnych wpływów :) (dot pkt 4 i 5)

jeszcze tylko w żadnym z postów nie znalazłam wprost odpowiedzi dlaczego te konta tak bardzo wszyscy zamykają-czy tylko dlatego że nie korzystają?

Rafał Kozłowski pisze...

Właśnie te pkt 4 i 5 nie współgrają z informacją, iż "nie trzeba regularnych wpływów na konto". Dlatego właśnie zapytałem, czy cytowana umowa dotyczy właśnie tego rachunku. Skoro dotyczy jednak tej usługi bankowej to jest coś na rzeczy, choć mam wrażenie, bez dokładnego czytania, że przez to, iż dokument ten został przygotowany dla 3 rodzajów rachunków, to niektóre pkt są specyficzne dla każdego rodzaju usługi.

Przyznam, że mógłbym coś więcej doradzić, gdybym dostał pełny tekst umowy oraz załączników, w tym TOiP.

Ale na pewno warto zapytać konsultanta/doradcy w Getinie, jak się ma "darmowość" do zapisów w tym dokumencie.

Wiem, że pracownicy banków mogą korzystać z usług swoich pracodawców po bardzo preferencyjnych cenach, a nawet za darmo, więc nie dziwię się, że Pan konsultant ma tam konto.

Ad. powodów zamykania kont w Getininie to na pewno jest ich wiele, ale to bardzo indywidualne pytanie, a ja nie robiłem ankiety na ten temat. Za siebie mogę napisać, że mo konta w Getin Online, jak i w Open Online po prostu nie były już potrzebne.

Gdybym nie odpowiedział na jakieś pytanie, to proszę zwrócić mi uwagę :)

Unknown pisze...

Witam!
Bardzo proszę o przesłanie druku wypowiedzenia umowy ramowej z getinonline na adres mailowy:
ryan77sanchez77@gmail.com
Z góry dziękuję.

Unknown pisze...

Witam ! Bardzo prosze o przeslanie aktualnego pliku wypowiedzenia umowy z getinonline na adres ; maciek14166@wp.pl

Z gory dziekuje,pozdrawiam serdecznie :)

Anonimowy pisze...

"Czy wiadomo ile czasu zajmie im zamknięcie rachunku?
Mam potwierdzenie odbioru "Wypowiedzenia umowy" z 28 maja a nadal mogę się logować."

"Powinno zająć 30 dni."


Niestety nadal mogę się logować i nie bardzo wiem jaki bank ma w tym interes.
Cała sprawa zaczyna mnie już męczyć.

Można to zgłosić do Miejskiego Rzecznika Konsumentów czy lepiej do Arbitra Bankowego?

Rafał Kozłowski pisze...

Wzór wypowiedzenia jest na serwerze:
http://rafalkozlowski.ovh.org/pliki/go_wypowiedzenie_ur.pdf

Rafał Kozłowski pisze...

Re: Czy wiadomo ile czasu zajmie im zamknięcie rachunku?

A czy po zalogowaniu widzi Pan/Pani swoje rachunki?

Anonimowy pisze...

Re: Czy wiadomo ile czasu zajmie im zamknięcie rachunku?

A czy po zalogowaniu widzi Pan/Pani swoje rachunki?


Tak, rachunki są widocze.

Rafał Kozłowski pisze...

Skoro po 30 dniach są widoczne, to radzę zadzwonić do banku i to wyjaśnić, gdyż powinny już być zamknięte i nie widoczne tym samym w bankowości elektronicznej, choć logowanie powinno być nadal możliwe.

Anonimowy pisze...

Witam chciałam dopisać swój głos w sprawie. Korzystając z tego blogu sama wysyłam wniosek o rozwiązanie umowy na prowadzenie rachunku. Po miesiącu zadzwonili do mnie z Getinonline i co się okazuje, ze jestem im winna prawie 60 zł. Za co? za to że od pół roku nie korzystałam z konta, które de facto założyłam tylko po to by zwiększyć odsetki na lokacie w tym banku(którą jeszcze pół roku temu miałam). Totalne nie doinformowanie. Miesiąc temu kiedy się logowałam na koncie żadnych długów względem banku nie widziałam!!! Masz zamiar zakończyć współpracę z tym bankiem. Zrób to jak najszybciej.

Rafał Kozłowski pisze...

Dziękuję za tą cenną informację. O takim przypadku jeszcze nie słyszałem.

Anonimowy pisze...

A do tego wniosku o wypowiedzenie umowy trzeba dołączyć tą kartę debetową co bank nam wydał?

Rafał Kozłowski pisze...

Napisze, że nie trzeba, ale można. Na pewno, jeśli się jej nie odda, to należy ją zniszczyć we własnym zakresie.

Anonimowy pisze...

Witam, bardzo prosze o wyslanie wypelnioneo szablonu(prosze o przyklad bo nie wiem jak mam to wypelnic, skad mam wziac nr umowy i nr czynnosci bankowych) na adres xrevolutionx@wp.pl bede bardzo wdzieczny, pozdrawiam

Rafał Kozłowski pisze...

Proszę o przesłanie skanu Pana umowy (bez danych osobowych), na adres rafal.kozlowski (at) hotmail.com

Anonimowy pisze...

ja również chce zerwac wszelkie usługi z tym bankime wniosek juz wydrukowałem ale nie rozumiem co mam wpisac po odstatnim pkt tj.

- Wyłącznie od następujących Umów produktowych zawartych w ramach Umowy Ramowej:**

Anonimowy pisze...

Tyle tych wzorów na wypowiedzenie umowy który w końcu jest aktualny ;) proszę o link. Pozdrawiam

Rafał Kozłowski pisze...

Wzór wypowiedzenia jest na serwerze:
http://rafalkozlowski.ovh.org/pliki/go_wypowiedzenie_ur.pdf

Rafał Kozłowski pisze...

Polecam skorzystać z nowego wzoru wypowiedzienia umowy, który jest dostępny pod w/w linkiem. Tam nie trzeba wymieniać, z jakich umów produktowych w ramach Umowy Ramowej się rezygnuje.

Anonimowy pisze...

Witam.
Moim zdaniem bank nie wywiązuje się ze zobowiązań.
Wysłałem im "Wypowiedzenie Umowy Ramowej", niestety nadal mogę się logować tyle, że widzę rachunki jako "konto nieaktywne".
I tu moim zdaniem bank łamie prawo, bo ja podpisałem "Umowę Ramową", której elementem jest m. in.: "Umowa ROR".
Tak więc wypowiedziałem całą "Umowę Ramową" a nie tylko jedną z "Umów Produktowych" (rozdział II, paragraf 1, punkt 1)

Na infolinii proponują, że ostateczne zamknięcie będzie możliwe tylko przez telefon po wcześniejszym wysłaniu kuriera z umową o dostęp telefoniczny. Żenada.
To kolejne złamania warunków "Umowy Ramowej" (rozdział I, paragraf 2, punkt 3 i 5), która mówi, że wypowiedzenie wymaga zwykłej formy pisemnej.

Co zrobić w tej sytuacji? Chyba tylko pozostaje podanie banku do sądu.

Rafał Kozłowski pisze...

Tu właśnie jest pytaniem, czy została wypowiedziana także umowa o bankowość elektroniczną (dostęp on-line do rachunku)? Jeśli nie, to na pewno można ją wypowiedzieć, żeby nie można było się logować.

W kwestii wysłania kuriera z umową o dostęp telefoniczny, to w takim razie jak Pani/Pan loguje się na infolinię, skoro tej umowy nie ma?

Anonimowy pisze...

Dostęp przez bankowość elektroniczną jest częścią Umowy Ramowej, więc jej wypowiedzenie powinno skutkować zamknięciem także tego kanału dostępu.

Na infolinię się nie loguję, bo ten kanał miałem zablokowany. Stąd napisałem, że chcieli wysłać kuriera z umowę o dostęp telefoniczny i dopiero potem zamknięcie całości przez telefon.

Najlepsze jest jednak to, że po tym jak wypowiedziałem Umowę Ramową (czyli jedyną jaką podpisywałem z) pracownik infolinii nie był w stanie podać podstawy prawnej na jakieś obecnie funkcjonuje mój dostęp elektroniczny.

Rafał Kozłowski pisze...

A czy ma Pan jakiś dokument np. potwierdzenie odebrania wypowiedzenia przez pracownika banku? W mojej opinii taki dokument (lub jego kopię) można by wysłać do Arbitra Bankowego, aby ten zajął się sprawą, bo na teraz rzeczywiście nie ma podstawy prawnej, aby Pan miał dostęp do bankowości elektronicznej.

Jeszcze tylko spytam, kiedy Pan wysłał wypowiedzenie?

Anonimowy pisze...

Gdzie można znaleźć na umowie jej nr, bo szukam i nigdzie niestety go nie widzę, a całą już przeczytałam. KOmentarze też prześledziłam;/

Anonimowy pisze...

Tak mam dokument potwierdzający odbiór wypowiedzenia.

A wypowiedzenie wysłałem pod koniec maja br.

Sprawa zapewne trafi do arbitra, wcześniej jednak wymagane jest złożenie reklamacji.

Rafał Kozłowski pisze...

Jeśli nie może Pani znaleźć nr umowy to znaczy, że go nie ma :) Proszę po prostu wpisać nazwę i datę zawarcia.

Dodam, że na blogu jest post, gdzie wstawiłem nowy wzór wypowiedzenia:

http://rafalkozlowski.blogspot.com/2013/09/nowy-wzor-wypowiedzenia-umowy-z-getin.html

Rafał Kozłowski pisze...

W takim razie proszę złożyć reklamację. Jestem ciekaw, co bank odpowie??

Anonimowy pisze...

Złożyłam wypowiedzenie w jednostce banku, tam mi podali "nr umowy ramowej", którego ja nie znalazłam nigdzie. Na razie czekam na zamknięcie konta (w banku powiedzieli, że po tygodniu już nie będzie działała bankowość internetowa i nie będzie konta...). Ciekawi mnie jedynie to, jak długo to potrwa ;]

Rafał Kozłowski pisze...

Proszę dać znać, czy bankowość elektroniczna już została wyłączona?

Standardowy okres wypowiedzenia umowy to 30 dni.

Anonimowy pisze...

Właśnie jeszcze nie została, poczekam może do tego 30 i potem nie wiem co dalej robić. Wypowiedzenia wysłałam te, które Pan dał, które mi podesłali z centrali i które dostałam w banku. Pan w banku doszedł do wniosku, iż najlepiej wszystko będzie wysłać im, a bank sobie wybierze te, które jest poprawne. ;|
Dziwy nad dziwami normalnie :(

Anonimowy pisze...

Rozwiązanie umowy według szablonu Getinonline w dziale inne
http://www.getinonline.pl/przydatne-dokumenty.html

Rafał Kozłowski pisze...

To ciekawe, jeśli nie bulwersujące, że pracownik banku, przyjmujący dokument, nie wiedział, czy jest on poprawny :/

Rafał Kozłowski pisze...

Dziękuję za info o pliku wypowiedzenia. Musieli niedawno go wstawić.

Anonimowy pisze...

"W takim razie proszę złożyć reklamację. Jestem ciekaw, co bank odpowie??"

Otrzymałem odpowiedź na moją reklamację. Przyznali, że profil był aktywny i poinformowali, że związku z reklamacją został usunięty.

Próbowałem się logować, pojawiła się informacja, że hasło niepoprawne, więc chyba rzeczywiście został już usunięty.

Rafał Kozłowski pisze...

To świetnie. Jeśli login i hasło są na 100% poprawne, a nie udaje się zalogować, to oznacza, że dostęp został zablokowany.

Anonimowy pisze...

No i nie zamknęli konta, teraz spojrzałam i wszystko jest jak było. Nikt nie dzwonił i nie wiadomo co robić dalej, znowu to samo im wysyłać? Denerwujące to jest :(

Rafał Kozłowski pisze...

W jaki sposób Pani zgłosiła zamknięcie konta?

Anonimowy pisze...

Witam bardzo prosze o wzor odstapienia od umowy. Konto jest jeszcze nie aktywne. Z góry dzięki malgosiaw87@op.pl

Rafał Kozłowski pisze...

Plik wysłałem na maila.

marianek90 pisze...

witam... prosił bym kogoś o przesłanie na @ (marian18-18@o2.pl) wzór odtąpienia od umowy w Getin Online... Z góry dziękuję.

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich, ostrzegam !!! jak likwidujecie konto w Getin to trzymajcie potwierdzenie likiwidacji konta, ja zamknołem konto w kiedyś w oddzialae a po 3 latach przyszło mi że mam do zapłaty za prowadzenie konta 250 zł, oni oczywiście twierdzą że konta nie zamknołem , a ja nie mam potwierdzenie bo już zutylizowałem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...