wtorek, 18 października 2011

Zamykanie kont w Getin Online i Open Online

Postanowiłem zamknąć nieużywane przeze mnie konta w Internetowych Oddziałach Getin Banku i Open Finance, które co prawda są darmowe w utrzymaniu, łącznie z kartą płatniczą, ale nie wiadomo, kiedy może się to zmienić - trend na rynku jest taki, że w przypadku rachunków internetowych, w taryfach prowizji, pojawiają się opłaty za prowadzenie karty (pomijam kwestię, że czasami można uniknąć płacenia za nią, spełniając jakiś warunek). Moje pierwsze kroki wykonałem do stacjonarnych oddziałów tych instytucji, ale niestety, nie zakończyło się to rozstaniem z wyżej wymienionymi.

Ustaliłem, że jako klient getinonline.pl oraz openonline.pl , czyli tzw. "internetowy", nie jestem obsługiwany w jednostkach "naziemnych" i poradzono mi zadzwonić na infolinię.

Udało mi się dodzwonić jedynie do Open Finance (w Getin Banku ani razu nikt nie odebrał, na kilka prób), gdzie dowiedziałem się, że dokument dotyczący rozwiązania umowy ramowej mam na płycie CD, którą otrzymałem w momencie podpisywania umowy. Na szczęście jej nie wyrzuciłem, bo od telefonicznego doradcy dwa razy z rzędu nie udało mi się otrzymać właściwego pliku tekstowego na e-maila. Powinienem następnie go wydrukować, wypełnić i odesłać do centrali firmy, albo zanieść do któregoś z oddziałów OF, skąd moje pismo powinno zostać wysłane do odpowiedniego biura.

Spróbowałem opcji z osobistym zaniesieniem dokumentów (ten dotyczący Getin Online również znalazłem na płycie CD, dołączonej do teczki przy zawiązywaniu umowy). Nie chciałem ich przesyłać tradycyjną pocztą, bo jeszcze by nie dotarły.

W jednym z Warszawskich punktów Open Finance bez problemu na recepcji zostawiłem moje podanie, otrzymując kopię z pieczątką potwierdzającą wpływ, i zapewnienie, że kolejnego dnia zostanie ono wysłane kurierem.

Nieco inaczej sprawa wyglądała w Getin Banku. W oddziale, który wybrałem na chybił trafił, doradca bankowy najpierw powiedział, że nic mu nie wiadomo o usłudze przesyłania pism do centrali, ale upewnił się jeszcze u kierowniczki, która chyba pierwszy raz w życiu spotkała się z przypadkiem takim jak ja, ale wymyśliła, że zweryfikują moją tożsamość (czego dokonali) z tym, co napisałem w dokumencie, aby w centrali mieli pewność, że podanie o zamknięcie konta złożył jego właściciel, po czym je przyjmą (co ostatecznie również zrobili).

Wszystkie te wydarzenia miały miejsce wczoraj, więc na razie czekam na telefon z obu biur, obsługujących klientów niestacjonarnych, celem potwierdzenia mojego zamiaru pożegnania się z Getin Holdingiem.

23 komentarze:

Anonimowy pisze...

Czekam niecierpliwie na ciąg dalszy całej historii, gdyż sam złożyłem wniosek o zamknięcie wszystkich usług/produktów.

Rafał Kozłowski pisze...

Niebawem napiszę, jak potoczyła się historia, gdyż coś zaczęło się dziać w moim przypadku :)

Anonimowy pisze...

Cześć,

Mógłbyś udostępnić szablon wypowiedzenia umowy w openfinance- niestety ja płyty cd nie zachowałem?

Rafał Kozłowski pisze...

Szablon właśnie wstawiłem w kolejnym poście:
Zamykanie kont w Getin Online i Open Online cz. 2 i szablon wypowiedzenia umowy

Anonimowy pisze...

Tak po ok. tygodniu od wysłania odstąpienia od Umowy Ram. zadzwoniła pani opiekuna, zapytała czy jestem pewien, że chcę zamknąć, zastrzegła kartę i mówi, że zamyka dzisiaj konta. Tyle że nadal są widoczne online... Nie wiem, czy tak ma być...?

Rafał Kozłowski pisze...

W mojej ocenie ktoś inny, nie z infolinii - front office, tylko z back office, musi pewnie jeszcze potwierdzić zamknięcie konta. Mi powiedziano, że od telefonu do całkowitego odłączenia konta mogą minąć 2 tygodnie, więc jeśli w Twoim przypadku tyle już minęło, to ja bym radził zadzwonić do nich.

Anonimowy pisze...

Nie, nie, telefon był 3 dni temu, więc czekam spokojnie nadal:) dziękuję za wskazówki i proszę o dalsze informacje, jak przebiega zamknięcie, także będę informować.

Anonimowy pisze...

Witam ponownie, czy konta zostały ostatecznie zamknięte, zniknęły z podglądu online po zalogowaniu do profilu w GetinOnline? U mnie ciągle widoczne mimo że mój opiekun twierdzi że zamknął. Nie wiem, jakie są procedury i ile to potrwa, ale przecież w sumie jest 30dniowy okres wypowiedzenia. Dziękuję za wszelkie informacje.

Rafał Kozłowski pisze...

Sprawdziłem przed chwilą, i w GetinOnline, jak i w OpenOnline, konta nadal są podłączone do mojej bankowości elektronicznej. Dam im jeszcze chwilę czasu na zrobienie tego :)

Anonimowy pisze...

Co możemy zrobić, by w końcu definitywnie zamknęli te konta? Czy u Pana minęło 30 dni od wpłynięcia pisma/telefonu opiekuna? Bo ja rozumiem, że skoro konto widać w systemie, to znaczy że istnieje.

Rafał Kozłowski pisze...

Poczekam jeszcze z 7 dni. Jeśli konta nie znikną z bankowości elektronicznej, co dla mnie jest równoznaczne z ich zamknięciem, odezwę się do OO i GO.

Anonimowy pisze...

Sprawa zakończona?

Rafał Kozłowski pisze...

Niestety, jeszcze sprawa nie jest zakończona. Napisałem w połowie grudnia do obu oddziałów Getin Holdingu, z pytaniem, dlaczego nie wykonali mojej dyspozycji, a tylko z jednego otrzymałem telefon, w ostatnim tygodniu grudnia, że - ponownie - zostanie wewnątrz firmy, zlecone zamknięcie (nie zdeaktywowanie) rachunków bankowych. Przed chwilą się zalogowałem i na razie nikt niczego nie zrobił :( Ale nie dziwi mnie to...

Anonimowy pisze...

U mnie jeden rachunek zniknął z profilu - nie widzę go więc pewnie zamknięty, drugi zdeaktywowany, ale go widzę więc nie jest zamknięty. To jest koszmar jakiś. Już 20x tam dzwoniłem i mam dość. Boję się tego nie pozamykać i tak zostawić, co robić, o co tu chodzi?
Widzę, że jest nas więcej, bo nieznajomy z 2 stycznia 2012 22:39 to nie ja, więc przynajmniej jest nas trzech już...

Rafał Kozłowski pisze...

Ja nadal widzę wszystkie rachunki. W sumie to nie dziwi mnie, że w grupie Getin jest bałagan i nie mogą/nie chcą/ zamknąć kont. Na grupie dyskusyjnej pl.biznes.banki pojawił się wczoraj wątek o nienaliczaniu odsetek na nowo otwartych lokatach w GetinOnline, więc oni z wieloma rzeczami mają problemy :( Trzeba chyba im co jakiś czas przypominać, żeby wzięli się do roboty ...

Anonimowy pisze...

Polecam lekturę:
http://wilczko.blox.pl/2011/09/GetinOnline-czyli-dobre-oferty-z-problemami.html

Anonimowy pisze...

POMOCY-od 3 mcy próbuję zamknąć konto skarbonkowe. Po dwóch pismach i 10 telefonach konto w dalszym ciągu istnieje. Na dodatek co miesiąc ściągana jest opłata za prowadzenie konta. Pracownicy infolini obiecują, że w następnym tygodniu zostanie zamknięte, wysyłają podobno kolejne meile itd. Nic z tego nie wynika-co mogę zrobić?? Niedługo będę do tego konta dopłacała.

Anonimowy pisze...

Witam ponownie,
To ja prosiłem cię o szablon 16 listopada. Dwa razy musiałem zanosić wypowiedzenie do oddziału, bo za pierwszym się zgubiło. Przed chwilą otrzymałem pierwszy telefon w sprawie zamknięcia konta - aby je zamknąć muszę podać nr konta w innym banku. Też tak mieliście? Odesłałem pana aby mi konkretny paragraf z prawa bankowego przytoczył i czekam na drugi telefon. Myśleliście o nagłośnieniu sprawy?

Rafał Kozłowski pisze...

@Anonimowa
Skoro za Konto Skarbonkowe jest pobierana opłata, to wnioskuję, że było ono otwierane w promocji, bo w aktualnym TOiP (http://getinonline.pl/egetin/doc/tabela_oplat_i_prowizji_konto_skarbkonkowe.pdf) jest wyraźnie wskazane, że normalnie prowadzenie jest za 0,- PLN. Przydałby mi się wgląd w Regulamin promocji + ewentualnie TOiP obowiązujący w momencie podpisywania umowy.
Na pewno, ze względu na opieszałość banku i jego pracowników złożyłbym reklamację, może po zdeaktywowaniu rachunku/rachunków, o zwrot kosztów za prowadzenie w momencie, gdy konto powinno już być nieczynne.

@Anonimowy
Spotkałem się w kilku bankach działających w Polsce, że przy zamykaniu prosili o podanie numeru rachunku w innym banku, na wypadek, gdyby na zamykanym koncie zostały zaksięgowane jakieś wpływy i trzeba było je, z momentem rozwiązania umowy, gdzieś przelać. Choć akurat w OpenOnline, a także w Getinie, mnie o to nigdy nie poprosili ;)

Anonimowy pisze...

ja mecze sie z zamknieceiem konta od 4 miesiecy, wciaz mi odpisuje ze cos sie nie zgadza w pismie, a moja dziewczyna wyslala i wypelnila tak samo pismo i ona ma juz konto zamkniete od razu poi tych 30 dniach wypowiedzenia. ogolnie na getinonline pracuja same debilki panie:
Justyna Hermaniuk

Specjalista ds. Obsługi Klienta

Ilona Idzikowska

Specjalista ds. Obsługi Klienta
Monika Maj

Specjalista ds. Obsługi Klienta

Unknown pisze...

Witam!
Ja wysłałem likwidację konta w grudniu 2012 r. Po 2 tygodniach zadzwoniłem do nich czy wszystko ok. Powiedziano mi, że tak. I po pół roku dostałem pismo, że jestem winny 60 zł za brak transakcji kartą, ktorą też odesłałem. Po złożeniu reklamacji, otrzymalem pismo, że nie mają mojej rezygnacji z konta i że juz jestem winny 80 zł. Zapłaciłem, żeby mieć spokój i ponownie wysłałem na ich drukach likwidację konta. I dziś przyszło mi, że nie moga zlikwidować bo mam 10 zł długu, a czas na rozwiązanie umowy mają 30 dni. Więc tak mogą bawić się w nieskonczoność. Złodzieje i już

Unknown pisze...

Witam!
Ja wysłałem likwidację konta w grudniu 2012 r. Po 2 tygodniach zadzwoniłem do nich czy wszystko ok. Powiedziano mi, że tak. I po pół roku dostałem pismo, że jestem winny 60 zł za brak transakcji kartą, ktorą też odesłałem. Po złożeniu reklamacji, otrzymalem pismo, że nie mają mojej rezygnacji z konta i że juz jestem winny 80 zł. Zapłaciłem, żeby mieć spokój i ponownie wysłałem na ich drukach likwidację konta. I dziś przyszło mi, że nie moga zlikwidować bo mam 10 zł długu, a czas na rozwiązanie umowy mają 30 dni. Więc tak mogą bawić się w nieskonczoność. Złodzieje i już

Rafał Kozłowski pisze...

Getin to właśnie taki rodzaj banku, gdzie jest mnówstwo problemów przy zamykaniu rachunków.

Jeśli mogę, to na pewno doradzę, aby na wszystko brać pisemne potwierdzenie.
I tak, np. gdy wysyła się listem pismo dot. rozwiązania rachunku, to list powinien być polecony, za potwierdzeniem odbioru. Czy wysłał Pan wniosek o zamknięcie w taki sposób?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...