piątek, 17 grudnia 2010

Czy warto pojawić się na Auli?

Wczoraj, 16.12.2010, miało miejsce kolejne, już 58, spotkanie w ramach tzw. Auli, na Wydziale Mechatroniki Politechniki Warszawskiej. Ten cykl wykładów o tematyce biznesowej, kultywujących ideę imprez informatycznych określanych "camp-ami", pozwala, oprócz poznania "aniołów biznesu" i przedsiębiorców w atmosferze kuluarowej, także rozeznanie się w zakresie byłych, aktualnych i przyszłych start-upów oraz przemyśle wysokich technologii, z ukierunkowaniem na IT.


To wydarzenie, na które wstęp jest bezpłatny, polecił bym wszystkim zainteresowanym własną firmą, nawet jeśli nie miałaby lub nie jest ona związana z Internetem. W dobie globalizacji i trendu globalnej wioski trudno sobie wyobrazić dziś działanie organizacji, nieważne w jakiej przestrzeni by ona działała, bez dostępu do ogólnoświatowej sieci. Tematy podejmowane na Auli dają, moim zdaniem, podstawy do stwierdzenia, że mając adres rozpoczynający się od "www" można znacząco zwiększyć zyski. Przykłady nowych przedsiębiorstw udowadniają, że model biznesowy może polegać niekoniecznie na znalezieniu niszy lub wynalezieniu czegoś zupełnie nowego, ale na udoskonaleniu metod działania konkurencji. Były przykłady firm, które zaczynały jak najbardziej tradycyjnie, w trybie offline, ale i tak z czasem skłaniały się do przejścia, chociaż częściowo, w stan online. Z wczorajszej Auli wymienił bym jako przykład tego case poświęcony Integer.pl S.A., właściciela m.in. InPost, którego prelegentem był jeden z współtwórców i aktualnie Prezes Zarządu, Rafał Brzoska. W dużym skrócie napiszę, że firma zaczynała od roznoszenia ulotek, a teraz dywersyfikując swoją działalność, coraz bardziej rozwija się za sprawą Internetu.
Dla rozpoczynających swoją działalność gospodarczą lub zamierzających ją rozpocząć, polecił bym również Aulę, aby przekonać się, że pieniądze na swoją działalność można pozyskać od innych osób, niekoniecznie rodziny, ale organizacji/ludzi wyspecjalizowanych w inwestowaniu i rozwijaniu biznesów.
Na zakończenie dodam, że wszyscy obecni wczoraj na Wydziale Mechatroniki mogli wysłuchać barwnego komentarza i wywodu na temat tego, czy "spółki notowane na NewConnect muszą koniecznie dawać zysk?", przeprowadzonego przez Pawła Fornalskiego, CEO firmy IAI S.A., w kontekście artykułu z Pulsu Biznesu "Maluchom rosną nosy", w którym autor napisał, że "spółki na potęgę obniżają prognozy finansowe, którymi wabiły inwestorów przed debiutem". Prezes jednej ze spółek wymienionych w w/w tekście negatywnie odniósł się do stwierdzeń zawartych w publikacji, i dowodził na przykładzie sprawozdania finansowego swojego przedsiębiorstwa, że dziennikarz nie potrafi czytać tego typu dokumentów.

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...