Napisał do mnie jeden z Czytelników bloga, Jarek, z prośbą o pomoc ws. anulowania Umowy, zawartej "pod wpływem sam nie wiem czego" z Doradcą Finansowym Open Finance, a dotyczącej długoterminowego planu oszczędnościowego, zawierającego lokatę i konto obligacyjne.
Moją radą było, żeby zacząć od przeczytania podpisanego dokumentu, co było słuszne, ale jak się okazało, sprawa została dosyć szybko rozwiązana, w przeciągu jednego dnia, za sprawą pracownika OF.
Czytelnik postąpił tak:
1. Wystąpił e-mailowo do Doradcy o zmianę lokaty na wyższą i kategoryczne nie ruszanie pieniędzy z dotychczasowej lokaty. Jednocześnie prosząc o przedstawienie procedury postępowania w anulowaniu podpisanej umowy.
2. Zadzwonił także do Centrali Open Finance i Axa. W tej drugiej otrzymał informację, że środki nie zostały jeszcze przelane i jeśli Doradca na czas zostanie powstrzymany od wykonania przelewu, to w ciągu 14 dni umowa zostanie anulowana (wniosek będzie skasowany), gdyż de facto wchodzi w życie dopiero po zaksięgowaniu pierwszej wpłaty, a klient nie poniesie żadnych konsekwencji.
3. Jednak po telefonie do Doradcy okazało się, że wniosek o zmianę lokaty wysłał kilka godzin przed odczytaniem wiadomości od Klienta, ale skoro została złożona dyspozycja, to wysłał maila z prośbą o anulowanie tego zlecenia. Jednocześnie wykonał również telefon.
Gdyby natomiast jakimś cudem nastąpiłoby zaksięgowanie przelewu przed odczytaniem dyspozycji, to Doradca wysłałby pismo dotyczące odstąpienia od Umowy z OF, a Klient miałby 45 dni na jej anulowanie.
Summa summarum, Czytelnik podkreślił, że otrzymał pełne wsparcie i zrozumienie od pracowników OF.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz